יום שלישי, 20 בספטמבר 2011

ברוכים הבאים לבלוג היצירה שלי.

תמיד חשבתי שבשביל לפתוח בלוג, אדם צריך שיהיה לו משהו חשוב לומר. או לפחות שיהיה יומרני מספיק בשביל לחשוב שיש לו משהו חשוב לומר. אבל גיגול של המילה "בלוג" לימד אותי שקיימים בלוגים לחובבי המשחק "פארמוויל", בלוג קארטינג, ואפילו בלוג בראץ! לכותבת הבלוג "בראץ" כנראה אין איזשהן עובדות משנות-חיים לחלוק איתנו, והיא והקוראות שלה כנראה לא יודעות מה פירוש המילה 'יומרני', ולכן החלטתי להפסיק להתבייש ולהצטנע, ולמלא מרחב קטן ברשת בהגיגים משלי.
[אז אולי אין לה משהו חשוב להגיד, אבל בסוף זו כותבת הבלוג "בראץ" שגרמה לי לפתוח בלוג...]
למה בלוג היצירה הזה דווקא?
אני לא מתיימרת להיות יצירתית או מדוייקת יותר מכל בעלת בלוג יצירה אחר, אבל אני כן מתחייבת להתייחס לכמה בעיות שעלולות לצוץ בדרכם של המעוניינים לאמץ מלאכת יד כתחביב:
1.      ראשונה היא עלות החומרים, כמובן. אנחנו נתקלים בהדרכה מצולמת, ערוכה ומפורטת היטב, ומתלהבים לגמרי. רק כשאנחנו גוללים את העמוד קצת ומגיעים לרשימת המצרכים, אנחנו מבינים שזה כנראה לא פרוייקט שנפצח בו בקרוב.
לבלוג הזה יועלו הדרכות זולות מקוריות, והדרכות "רגילות" שיעברו "התאמות".
2.      מהבלוג הזה לא תישלחו לערוך קניות בשלוש ערים שונות, ולא תישלחו לתור אחר חומרים נדירים. אם זה משהו שאפשר להשיג רק בת"א, או ברעננה, או ברחובות או בירושלים -  זה לא נמצא בבלוג הזה.
3.      הגישה המרכזית בבלוג הזה היא מִחזורית. כאן תמצאו דרכים יצירתיות להחזיר לשימוש פריטים שיושבים איפשהו ומחכים להיזרק. כאן יעריכו את הסנטימנטליות שלכם, שמנעה מכם לזרוק את הג'ינס שלבשתם בזמן הנשיקה הראשונה שלכם, מתישהו לפני 12 שנה. כאן יגידו שטוב שכבר 7 שנים אתן משכנעות את עצמכן שתחזרו למידה של החצאית ההיא שקניתן ממש לפני ההיריון הראשון. כאן יענו לשאלה הרטורית, המלווה בטון המתפנק הזה ועיקום הפה והאף: "מאמי, נכון לא לזרוק את זה?.. נכון מתישהו נמצא לזה איזה שימוש?.." ב- "נכון, מאמי! מתישהו תמצאי לזה שימוש!".
4.      תחום היצירה בארץ עוד לא מאוד מפותח, לצערנו. במיוחד לא יצירה מהסוג שמתאמץ להקטין השפעה סביבתית שלילית. בצר לנו אנחנו פונים לבלוגים אמריקאיים מהם יש עשרות רבות, חושבים שאם נעביר את הטקסט בגוגל טרנסלייט הכל יהיה בסדר, ואז מבלים שעות בנסיון להבין איך כמות מסויימת של הרגשתי ("felt" באנגלית זה גם לֶבֶד) תעזור לנו להקשיח ביטנה של ארנק, וכמה ס"מ זה 1/4 יארד...
לא עוד! הבלוג הזה יתרגם הדרכות פופולאריות לעברית וימיר את כל המידות המוזרות בשבילכם.

הבלוג הזה מוריד את היצירה אל העם, מתלבש על הטרנד הירוק, ומזמין אתכם להצטרף. כבר יש לכם בבית כמעט את כל מה שתצטרכו.

ניפגש בפוסט-התוכן הראשון, ממש בקרוב.

10 תגובות:

  1. מה, אני התגובה הראשונה בפוסט הראשון בבלוג?
    בהצלחה רבה, יקירתי!

    השבמחק
  2. אני בדיוק אומרת לעצמי, לעזאזל, בא לי נורא לעשות משהו עם הידיים, ועם הילדים. ואני זקוקה להדרכה למתחילים-מתחילים-מתחילים בתחום.

    נראה לי שמצאתי! ארנבי הפליז נשמעים כמו אחלה דבר (קראתי את הבלוג מהסוף להתחלה), אם כי אני חוששת שהתפירה הצפופה של הפינאלה תרפה את ידיי. מותר לרמות וללכת לרכוש אקרילן בנחלת בנימין (ואז זה לא יהיה ארנב מחמם, אלא סתם ארנב, אבל לפחות לא ישנור ממנו אורז).

    השבמחק
  3. הגעתי לבלוג שלך כבר מזמן, והתלהבתי קשות.
    יש לי רק בעיה אחת מאז - אני כל הזמן פוזלת עמוקות לערימות בגדים שנמצאות לפעמים ליד פחי הזבל, בחיפוש אחר פליז נטוש (עשית לי חשק לארנבון). ומצטערת כל פעם שאין באפשרותי לאסוף את הבדים השונים שכן ישנם שם.
    תודה על הבלוג, יום אחד גם אאמץ ממנו רעיונות של ממש.
    חגית

    השבמחק
  4. היי, במקרה הגעתי לכאן - וממש התאהבתי בך יש לך יופי של סגנון ורעיון . בהצלחה רבה ואני כבר נרשמת בכדי לשמוע אותך עוד..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה תודה. :)

      את בהחלט מוזמנת להישאר. :)

      מחק
  5. את כל כך מצחיקה!! felt= לבד- LOL! קראתי בנתיים רק את הפוסט האחרון על יום האישה הבינלאומי ואת הראשון הזה והתאהבתי:) נעים מאוד להכיר!

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אותך! ואת ליסה אלדריג', ושיר מהקולנוע הסובייטי, ועוד מיליון דברים אחרים שאני עתידה להגיע אליהם דרכך!

      אדירה את.

      מחק