יום שבת, 22 באוקטובר 2011

אותו מקרר בגישה כל כך שונה


וואו, איזה אבסורד. הבנאדם מפרגן לעצמו מקרר, ולבית שלו מגיעה איזו מפלצת מתכת גדולה ובוהקת, לבנה וחדשה, שתקועה כמו קוץ היי-טקי בישבן הצבעוני ו/או הוינטג'י של עיצוב הבית שלו עד אותה נקודה.
הוא כ"כ קר ומנוכר, יושב שם ומטרטר לו (ממש ממש בשקט. בכל זאת, Samsung), כאילו מבקש שאשייף ואכתים אותו, מבפנים ומבחוץ, כדי שישתלב עם הקירות הצבועים בצורה לא-אחידה, עם המדף החבוט, עם ארונית הבגדים שפעם הייתה ספריה, שפעם הייתה ארון מטבח, שפעם היה מיצג אמנותי, שפעם היה זרוק בזבל.

הפתרון למשבר שלי עם המקרר היה, כמובן, לכפות עליו את רצוני. ככה אני יוצאת ממשברים בדרך כלל.



איך הופכים מקרר לצבעוני ומשמח ועוזרים לו להשתלב יפה בסביבה החדשה שלו?

עם מספריים, מגנטים (ממוחזרים וחדשים), דבק טוב אחד שמתאים להרבה חומרים, וראש פתוח.
יש לכם כבר עכשיו, בבית שלכם, המון דברים חמודים שיכולים להפוך למגנטים, אתם פשוט כנראה עוד לא יודעים את זה.
גשו לחנות יצירה כלשהי (גם אחת ממש לא מתקדמת) וקנו לעצמכם חבילת מגנטים. המגנטים העגולים נוחים מאוד לשימוש ותוכלו למצוא אותם בשלושה גדלים (ברוב חנויות היצירה בהן ביקרתי היו רק שני גדלים) – השתמשו בקטנים בשביל לתלות דברים כמעט חסרי-משקל, ובגדולים כדי לתלות דברים כבדים יותר.

עכשיו, אני יודעת שאתם פשוט מתים על המגנט שקיבלתם מפסטרמיית צדוק, אבל באמת שהגיע הזמן להמשיך הלאה. תוכלו לגזור ממגנטים שיווקיים פסים לפי גודל רצוי, ולהדביק אותם מאחורי דברים שטוחים, שכמעט לא שוקלים בכלל.
קישוט המקרר שלכם הוא תהליך מתמשך, אבל ברגע שיש לכם מוּדעוּת, יהיה לכם קל יותר לאסוף דברים שיוסיפו חן למקרר שלכם.

אני התחלתי לשמור חפיסות של מוצרים שאני אוהבת במיוחד, לנקות אותם היטב, לגזור חלק שטוח מהם ולהדביק עליהם פסים ממגנטים שיווקיים.

אתם יכולים, כמובן, ליצור רשימת קניות ככה, מעטיפות של מוצרים, ואם הילד שלכם כבר יכול לקפוץ למכולת השכונתית, אך עדיין אינו קורא, תוכלו להקצות על המקרר פינה לרשימת קניות בשבילו. [מובן שהרבה יותר קל לצלצל לאייפון 4 שלו ולבקש ממנו להביא שקית חלב בדרך הביתה, אבל אני מדברת על הילדים שאני מכירה, הפחות-פסיכיים. טוב, זה שיפוטי. בסדר. לא חשוב.]


אז הנה כמה תמונות של מוצרים תמימים שתפסתי ומגנטתי, וגם הדרכה אחת שאתם (אולי) זוכרים מפרוייקט אחר:


כרית סיכות בצורת חיפושית מאמא, מזלג חד פעמי כחול, בובת תולעת מתוקה שחברה יקרה תפרה לי, מגנט מעיר יפיפיה שזכיתי לבקר בה, ועוד כלמיני
היפים והיעילים: קופסת הגפרורים שתמיד לוקח לכם המון זמן למצוא - מגנטו אותה!

זוכרים את הזנבונים של הארנבונים?

אפשר להכין כאלה, מלבד בשלל צבעים, ולהדביק אותם היטב למגנט עגול (לא הגודל הקטן ביותר), והם יהיו פרחים. הנה כמה תמונות של התהליך:

גוזרים רצועה מקופלת לשניים
ועושים בה חיתוכים מהצד הסגור לצד הפתוח, לא עד הסוף. יש להשאיר כחצי ס"מ לא גזור
גודל הפרח שלכם ייקבע לפי אורך הרצועה שתגזרו


אני שמה מעט דבק בקצה שמתגלגל פנימה

סליחה על הטשטוש, קשה מאוד לצלם אותי בתנועה...

תוך כדי גלגול, מדי פעם אני עוצרת להוסיף מעט דבק וממשיכה לגלגל




הקצוות יגיעו בנפרד, וזה בסדר. הדקו כל אחד מהם לבסיס הפרח



הכל מוחזק היטב

ועכשיו אני שמה דבק על בסיס הפרח

ומחברת אליו מגנט

כך נראה הפרח כשהוא "סגור"

וככה אחרי שפותחים אותו קצת (תנו לדבק שעל המגנט להתייבש לפני שאתם מתחילים לשחק עם הפרח)


וזו רק ההתחלה. המקרר הזה לא יודע למה הוא הכניס את עצמו.



תהנו להתעלם מהעיצוב הראשוני של המקררים שלכם, ושתפו אותי בתמונות!




[הודעה טכנית: כותבת בלוג ססגוני זה יוצאת לחופשה בת שלושה שבועות (בארה"ב. תודה, תהנו גם אתם), אך הבלוג לא זוכה ליחס זהה, ותוכלו למצוא כאן פוסטים חדשים גם במהלך שלושת השבועות הקרובים.]




אחרי-החגים שמח לכולם,


התפרנית

3 תגובות:

  1. אהבתי ממש את קופסת הגפרורים הממוגנטת!

    השבמחק
  2. איזה רעיונות כיפיים! (גם אני אהבתי במיוחד את קופסת הגפרורים)

    מוסיפה לך אחד - פנקסון כזה של 'דברים שצריך לקנות' - מספיק מגנט שיווקי ממש קטן כדי להחזיק פנקס לא גדול.
    לקנות כזה דבר בחנות עולה בערך 10 ש"ח, כשפנקס קטן עולה 1 ש"ח והמגנטים - בחינם.


    (אגב, ולגבי הטשטוש בתמונות - זה דווקא אפקט מגניב שרואים אותך בתנועה, אבל אם את רוצה למנוע את זה - תצלמי במהירות תריס גבוהה / תשתמשי בפלאש.

    השבמחק