יום חמישי, 1 במרץ 2012

האבנים המתגלגלות

אני חושדת שכולנו סובלים מהפרעת זהות דיסוציאטיבית במידה מסויימת.

אנחנו מתנהגים בצורה שונה בפני כל מיני פורומים חברתיים, יש לנו פרסונה נפרדת לחלקים שונים ביממה, וגיליתי בחודשים האחרונים שכשאנשים בונים בית, הם כבר לא נשמעים כמו אמא.



אמי האהובה להפליא בנתה את ביתה בשנתיים האחרונות, וחוץ מלהיות מאוד מאוד שמחה בשבילה, ביליתי שעות רבות על קו הטלפון, מקשיבה לפרטים קטנטנים, שחצי מהם לא הבנתי בכלל, ומשום מה נתבקשתי להביע דיעה עליהם בכל זאת.
עכשיו, לפני שתתבלבלו - אמא שלי היא האישה הכי חכמה, מעניינת, סובלנית וחזקה שיצא לי לפגוש.
אבל תנו לה לבחור בין קרמיקה לבנה לקרמיקה ב"לבן מלוכלך", ואתם לא תבינו על מה דיברתי שורה אחת למעלה.

ואתם יודעים מה? בצדק.

כ"כ הרבה זמן, כוחות וכסף הושקעו בבית הזה, ובהחלט אפשר ורצוי לעשות ממנו סיפור גדול.



אחת מפינות החמד בביתה של אמי היא דווקא שירותי האורחים, שנמצאים ממש אחרי שנכנסים הביתה, מצד שמאל. הכיור נמצא מחוץ לשירותים, והוא יפיפה. מדובר בכיור בעבודת יד, בגווני כחול-ירוק טורקיזיים, והוא באמת משהו מיוחד.
הבעיה עם פריטים מיוחדים היא שקשה מאוד להתאים להם פריטים אחרים.


מזל שלאמא שלי יש בת עם איזו הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית ועקשנות מפורסמת.


לפני שתצללו לתיעוד החזותי, אסביר למה אני בכלל מעלה את העבודה הזו לבלוג -
תוכלו להשתמש בטכניקה המוצגת בשביל ליצור בבתיכם כל קישוט-קיר בו תחפצו, למלא חללים שהותירו אריחי קרמיקה שנפלו ולא מצאתם להם תחליף זהה, במקום להחליף את כל הקרמיקה לטובת אחת אחרת, ולהסוות פגמים בבתים שכבר אינם חדשים כל-כך, וכל זה בעלות לא גבוהה.

כך נראה המקום לפני שהתחלתי עם הבלאגן:
מיקמתי את המראה לשמאל, לא באמצע הצפוי
ואחת מעט מוארת יותר, רואים את הצבעים והדוגמא


בהשראת עבודת קיר שראיתי בכמה מסניפי הרשת "ריינבו ג'יפסי", החלטתי לעבוד עם נגטים בגווני כחול וירוק, שיתקשרו עם הכיור המיוחד, ועם צדפים "מפוספסים" שיתקשרו עם דוגמת העץ.
רציתי למסגר את המראה, אך בלי למסגר אותה באמת, וככה נראה התהליך:

התקשרתי לסניף של ריינבו ג'יפסי, שהתקשרו לאמן שעבד אצלם, חזרו אליי ואמרו בשמו שבזה הוא השתמש:
נקרא גם "שפכטל אמריקאי"

ערבבתי את החומר העיסתי, הנחתי לו לכמה דקות והתחלתי לצייר

טיפ קטן: אם אתם מתכננים לעבוד מספר שעות לא מבוטל מול מראה, נסו להפסיק לשנוא את עצמכם קודם. יחסוך לכם הרבה תסכול.

בעזרת שפכטל קטן התחלתי למלא את הצורה שציירתי על הקיר.

הרשו לי לספיילר לכם -
זה לא עובד, מכמה סיבות:
החומר הזה לא מחזיק. הוא לא דבק. העבודה איתו בנויה ביותר מדי שלבים בשבילי. צריכים לתת לו להתייבש חלקית, להתחיל להטביע בו דברים, להחזיק כל אובייקט במקומו בעזרת סלוטייפ (!) עד שהחומר מתייבש ותופס אותו לגמרי... לא, לא, לא.
בעיה נוספת היא שרובכם לא תגיעו לדיוק כזה עם העיסה המגעילה:

ואני לא מנסה לגרום לכם להרגיש רע, כן? זה פשוט שהבלוג הזה לא מתעסק עם עבודות שמצריכות דיוק היסטרי.
הי, אני לא יכולה לעשות גלגלון, לפתור תרגיל חילוק ארוך, או להכין מקרונים.

חזרה לביקורת על החומר הראשון שנוסה על הקיר -
האבנים החלו ליפול מהקיר ולהתלגל לתוך הכיור ועל הרצפה סביב. התייאשתי והשתמשתי בשפכטל כדי להסיר מהקיר את הנגטים והצדפים שכן קצת-נדבקו ואת כל העיסה החולית.

אחרי ה"שרמיק" עברתי לסיליקון שקוף, חזק במיוחד ("סיליקון מקס 100"), שמתייבש מהר. הוא הדביק מצויין, אין צורך להצמיד את האובייקט לקיר ליותר מ2-3 שניות, אבל הוא פחות נוח לשימוש כי הוא בא ב"אקדח" גדול כזה, ונאלצתי להפעיל כוח רב מדי כדי לסחוט סיליקון החוצה מהשפופרת, בעוד אני מנסה להצמיד את המכשיר הענק לאבן-זכוכית קטנטנה. ממש להרוג זבוב עם תותח.
אחרי שעברתי לחומר אחר, גיליתי שלסיליקון לוקח כמה דקות להתייבש, כך שאפשר לסחוט כמות גדולה למדי של סיליקון לתוך כלי, ואז למרוח כמויות קטנות ממנו על כל אובייקט בעזרת קיסם אוזניים. אז גם זו אופציה.

כאמור, החומר הבא בסדרת הניסויים היה הדבק-סיליקון "סופר 7", שהיה מושלם לעבודה. ההדבקה מהירה ולא מלכלכת, קל לשימוש ונוח, אם קונים אותו בגרסת השפופרת ולא האקדח.
מרגע שמצאתי את החומר המתאים ביותר, העבודה התקדמה מהר מאוד.
שפכתי את הנגטים לכיור
הצדפים
גל אחד
גל שני
שלישי, מפוצל לשניים בהתאמה לשני הגלים על הקיר מולו.
אני זוכרת שהתמונות שלי לא מוצלחות, אז אספר שבחלקים הריקים בין הנגטים והצדפים הזרקתי מעט דבק ובתוכו מילאתי חרוזים קטנים בכחול, ירוק, חום, זהב ושמנת. מורחים משהו שקוף ודביק על קיסם אוזניים, אוספים עליו חרוזים ומכניסים לחור בין הפריטים הגדולים יותר.

כאן רואים פרטים קטנים יותר
בתאורה שונה.

אימוש, אישה נערצת ומופלאה שכמוך, מזל טוב. יהיה ביתך זה משכנם של אהבות ושמחות, יצירה, שלום, חן וחסד. ונכדים, בטח שנכדים.


בוקר טוב ויבש-במידת-האפשר,
התפרנית

21 תגובות:

  1. את אומנית נהדרת ובת נפלאה.

    ואת אחלה.

    השבמחק
  2. את גם אחות משו-משו.

    חייבים להוסיף.

    יצא מהמם. מהמם.

    ונורא מתאים לבית, לאמא ובכלל...

    השבמחק
  3. מיכל ספגטינה1 במרץ 2012 בשעה 10:42

    יפתי! זה מדהים! את עולה פה שלב לגמרי, כן? אני אומרת שאם את לא הולכת ללמוד עיצוב פנים את חוטאת לציבור..

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא עיצוב פנים?.. אבל זה נראה כל כך משעמם...


      תודה על המחמאה, בכל מקרה :)

      מחק
  4. אני עם מיכל...
    את כל כך מוכשרת!!!!!!!

    השבמחק
  5. וואו וואו! אחותי יש לך מקצוע ביד. את יכולה להיות מיפת בתים.

    השבמחק
    תשובות
    1. "מייפת בתים" זה שם נפלא למקצוע! :) צריך להתחיל להפיץ את הרעיון.

      תודה. :)

      מחק
  6. מהממת! ונשמע שהמקצוע "מייפת בתים" יהלום אותך מאוד.

    השבמחק
  7. וואו! כל הכבוד על ההשקעה והסבלנות! יצא מהמם! אם כי, אני חייבת להודות שקצת קשה לי עם המראה בצד.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!

      תסתכלי מהצד השני, אם כך. :)

      מחק
  8. מהמם ממש!!

    אם זאת לא חוצפה לשאול,מאיפה הכיור?

    פשוט גם אבא שלי בדיוק משפץ את ביתו ומחפש כיור יפה למחוץ לשירותים/כניסה...

    תודה! ושוב-פשוט יצא לך מהמם!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!


      לא חוצפה, ומה אכפת לי לפרגן? -

      הסטודיו נקרא "קל וחומר" והוא נמצא במשואות יצחק. את הכיור הזה עשה בחור בשם ידידיה, וזה מספר הטלפון שלו - 050-5495970

      יש לסטודיו סוג-של אתר: http://www.massuot.co.il/page.asp?userID=114

      מחק
  9. וואו, פשוט וואו!
    רציתי להגיד שהתעלית על עצמך, אבל בעצם לא חדש שאת מסוגלת להוציא דבר כזה מתחת ידייך...
    זה מהמם!

    השבמחק
  10. הי תפרנית, את נורא ביישנית. אפילו לא הצלחתי למצוא את המייל שלך או אפילו איך קוראים לך.. אבל הבלוג שלך מקסים ומרגש וגם מערכת היחסים שלך עם אמא שלך..והמון תודה על הפרגון!!. גליה דור

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, גליה!

      בפוסט בו קישרתי לכתבה שלך גם פרסמתי את כתובת המייל שלי. :)

      ותודה לך על הכתבה ועל ההתייחסות המהירה. :)

      מחק
  11. מישהי שאוהבת את הבלוג13 במאי 2012 בשעה 21:55

    לתפרנית המוכשרת!
    אהבתי מאוד, ואני רוצה לעשות משהו דומה אצלי בבית.
    2 שאלות לי אלייך:
    1. איפה קונים את ה"סופר 7" שבו השתמשת? בטמבוריות למיניהן או בחנויות יצירה וכאלה?
    2. יש לך המלצה לחנות בירושלים או במרכז שאפשר לקנות בה נגצים במחיר נורמלי? לכמות כמו שאת השתמשת בה, בערך...

    תודה.

    השבמחק
  12. שלום לך, מישהי!

    1. טמבוריות/חנויות לחומרי בניין.
    2. כן, אצל משה ברוק. יש לו חנות בת"א שמקבלת משלוחים לפי הצורך מהחנות המרכזית ביבנה. הנה קישור - http://www.brook.co.il/ProductDetails.aspx?pid=619&cid=68

    בהצלחה!

    השבמחק