יום רביעי, 14 במרץ 2012

יום האישה שמח!


כן, אני יודעת שהוא חל לפני כמעט שבוע, אבל במקרה, השנה הוא נפל על פורים. עכשיו, לי זה לא הפריע לחגוג את יום האישה, גם כי פורים שלי היה בכלל ביום שישי, אבל את הפוסט לכבוד יום האישה לא רציתי להעלות בזמן שכל הבלוגריות הישראליות האחרות מציפות את הרשת בפוסטי פורים חגיגיים, מחשש שהפוסט המתעלם-מפורים שלי יאבד לעד.

הפוסט הקטן שלי היה נעלם בין אחיות זנותיות, שוטרות זנותיות, מדריכות-כושר זנותיות וטבחיות זנותיות, ובזה כיסיתי רק את בנות ה-12 (שבהחלט נראה היה שהן זקוקות לזה).

אז פורים המתועב (שכל קשר בינו לבין חגיגת עצמאות וחכמה נשיות נראה עתה קלוש מתמיד) עבר חלף לו, ואת יום ראשון פיניתי לטובת כתיבת הפוסט שלי לכבוד יום האישה!

אוקיי, נכון, היום גם לא יום ראשון.

ביום ראשון, במקום לכתוב את הפוסט הנשי והחגיגי שלי, מצאתי את עצמי במיטה, נחה על משכבי בשלום (או לא כל כך בשלום. יותר ביבבות כאב), נאבקת בחום גוף של 38.8 מעלות, ולא מצליחה למקד את המבט שלי בנקודה אחת. בגלל שלא הייתי מסוגלת לעשות שומדבר אחר, ביליתי כמה שעות בבהייה בטריילים לסרטים שעוד לא ראיתי ביו טיוב. מתחילים בטריילר אחד, ויו טיוב נותנים לכם קישורים לטריילים אחרים שאמורים להיות מאותו הז'אנר. הרוב היה לא מעניין עד גרוע להחריד, אבל כשראיתי שהופכים את "בדרכים" של ג'ק קרואק לסרט, הספקתי להינות מיחס אמביוולנטי לבערך 7 שניות עד שראיתי שליהקו את קריסטן סטיוארט בעלת שתי הבעות הפנים לאחד התפקידים הראשיים, ואז מה יכולתי לעשות חוץ מלכבות את המחשב בזעם וללכת לישון?..


אבל עכשיו, מלאה עד להתפקע במשככי כאבים ואנטיביוטיקה, אני גאה להגיש לכן את פוסט יום האישה לשנת 2012, ואפילו תיערך הגרלה על התוצרת שלי! הידד!
(הכתיבה לאורך הפוסט פונה אל גברים ונשים כאחד/ת, ולכן מתחלפת כל הזמן. מטעמי נוחות של הכותבת בלבד.)


באחד ממסעותיי האחרונים בPinterest (שאם אתם עוד לא מכירים אותו, הרשו לי להרוס לכם את החיים בעזרת כתבתה הטרייה והמצויינת של גליה ב1Life), נקלעתי למבול של הדרכות להכנת תכשיטים מבד, וכמובן שהתלהבתי מאוד. התחלתי להיכנס לקישורים, וראיתי שהם מתוארכים מ2008 ועד ימינו. אחר כך התחלתי לחפש כאלה בחנויות אופנה נחשבות ובעשרות מדורי אקססוריז, ומתברר שהתכשיטים האלה לא יוצאים מהאופנה כבר כמה שנים ומתגלים חידושים בתחום כל הזמן.

ארבעת היתרונות הבולטים לתכשיטים מבד הם שכל אחת יכולה להכין לפחות כמה מהם, אפשר להגיע איתם להתאמה מושלמת לפריטי לבוש שכבר יש לכן בארון, המצרכים הדרושים זולים מאוד, וחלקם הגדול לא מכיל שום מתכות, ולכמה בעלות עור רגיש - זה קריטי.


לכבוד יום האישה, תרגמתי עבורכן את אחת ההדרכות המוצלחות (והזולות) יותר בעיניי, וכתבתי אחת משלי, ואתן מוזמנות להתחיל ליצור!
***התמונה הראשונה והטקסט והתמונות בהדרכה השניה שייכות ליוצרות השונות, הערות שלי יופיעו בסוגריים מרובעים.

זו השרשרת הראשונה שהתאהבתי בה והיא הגיעה בלי הדרכה, כרגיל:


כבר ציינתי כאן פעם שהדרך הכי זולה לקנות חומרי יצירה היא לקנות אותם תחת שם אחר. במקרה זה, חרוזי פלסטיק לגננות יהיו זולים יותר מחומרי תכשיטנות, ואם יש לכם ראש פתוח, בטח תצליחו למצוא גם אובייקטים זולים אחרים להשתמש בהם. ואם תסחבו גולות מאיזה ילד - זה יהיה בחינם. אוי, נו, אל תסתכלו עליי ככה, הם במילא לא משחקים בהן יותר!

אני קניתי גולות. 15 ב4.5 ש"ח. שמחתי במיוחד לעבוד איתן כי דרך בד הטריקו השחור רואים את הנצנוץ שלהן, והמשקל שלהן מוודא שהשרשרת לא מסתובבת על הצוואר ומגיעים לסוף הערב כשהסוגר מקדימה.

מבד טריקו שחור שהיה לי קיפלתי צינור ברוחב מספיק לגולה (כשהצד היפה של הבד מבפנים)  ועוד כס"מ בשביל התפר, החזקתי בסיכות וגזרתי.

ותופרים כס"מ מהקצה:
(היא נוטה בשביל להתאים לזו שמעליה)


ועכשיו הצינור הפוך, כשהצד היפה של הבד כלפי חוץ.
השאירו קצת בד פנוי, כמה שנראה לכן. אני השארתי כ3 ס"מ, ובנקודה הנבחרת קשרו חוט (בצבע זהה לבד או דווקא בצבע אחר) שלוש פעמים באותה נקודה, ואז לפפו את החוט כמה פעמים באותה נקודה בשביל לעבות אותה, קשרו שוב שלוש פעמים וגזרו את שאריות החוט.

הכניסו את הגולה הראשונה, ואחריה חזרו על פעולת הקשירה-ליפוף-קשירה.
ואז אפשר להכניס את כל הגולות יחד ולקשור וללפף ביניהן.
אם במהלך הקשירות נקרע לכן החוט - פשוט גזרו חוט חדש, העבירו אותו מתחת לשרשרת בנקודה בה אתן צריכות לקשור אותו, צרפו את החוט החדש לחצי שנשאר מהחוט שנקרע, וקשרו הכל ביחד (שני חוטים מצד אחד ואחד מצד שני).

בשני קצות הצינור שנשארו פתוחים, הכנסתי סרט תחרה שחור (לא מתיח) ותפרתי.

הסרטים ארוכים, כך שהשרשרת הזו יכולה להיות ארוכה או קצרה ולהתאים לכל מיני פתחי-בגדים.
כשתשכנעו אותי שבשביל לכתוב בלוג יצירה צריך להסתרק לעתים קרובות - נדבר.
ואת השרשרת הזו עושים באותה צורה למעט ההפרדה בין הגולות - כשמשתמשים בבד דק מאוד, אפשר פשוט לקשור קשרים בין הגולות. ותפרתי סרט אחד קצר מהשני בשביל לקשור את הסרט מקדימה - להשתמש בו כקישוט. הבד כ"כ מעניין שאני לא מוסיפה לו עוד כלום.




לכבוד יום האישה ולכבוד נשים בעצמן, שתי השרשראות האלה יוגרלו בין נשים (גם בני זוג יכולים להשתתף בהגרלה).
מה צריך לעשות כדי להשתתף בהגרלה?
לחלוק את ההזדמנות לזכות בהן עם עוד נשים ע"י פרסום הפוסט הזה איפה שמתחשק לכן - פורומים, פייסבוק, מיילים וכו', ולשלוח אליי מייל - hatafranit@gmail.com - עם כמה מילים (או קישור לערך באתר כלשהו) על אישה מיוחדת בשבילכן.
בין כל השולחים מייל תיערך הגרלה, והזוכים יתבקשו לשלוח לי את כתובת הדואר שלהם.
***לזוכה בשרשרת השחורה תינתן גם האפשרות לבקש תוספת פרחים במספר ובצבעים לבחירתה!


שנעבור להדרכה המתורגמת? בחיי, זה חתיכת פוסט ארוך.

ההדרכה הנהדרת הזו מגיעה אלינו מהבלוג Pattern Runway:


איך יוצרים עיטור בד בצורת ורד:

גזרו רצועת בד ברוחב של כ3 ס"מ ובאורך של בערך חצי מטר. ככל שהבד ארוך יותר כך הפרח גדול יותר. קשרו קשר בקצה אחד של הבד וגזרו את השארית קרוב לקשר.


כעת יש לתחוב את הקשר חזרה כלפי פנים, ולהתחיל לגלגל את הבד סביבו, לסובב ולפתל את הרצועה פנימה, כלפי מרכז הפרח.


המשיכו לגלגל, כשאתם מסובבים ומפתלים. השתמשו בכמות קטנה של דבק בד מדי פעם כדי לאבטח את פיתולי הבד. ניתן גם לתפור אותם ביד! אני ניסיתי גם הדבקה וגם תפירה, ומצאתי שהשימוש בדבק מהיר וקל בהרבה.



כשיש בידיכם פרח בגודל הרצוי, סובבו את רצועת הבד אל מתחת לפרח, גזרו את השארית והדביקו את הרצועה לבסיס הפרח ואז הכינו עוד אחד. תפרו [או הדביקו] כמה חרוזים במרכז הפרחים שלכם.



איך להכין את השרשרת:

אחרי שהכנתם מספר פרחים בגדלים שונים, ארגנו את הפרחים שלכם על נייר בצורה כמו זו:



ציירו סביב הפרחים שלכם כדי ליצור שבלונה שבה תשתמשו כדי לגזור לבד בשביל גב השרשרת. כשאתם משאירים את הפרחים באותו סידור, החליקו את הנייר החוצה וקצצו את השבלונה שלכם בלפחות 6 מ"מ, כדי שלא יציץ לבד מחזית השרשרת.


הניחו את השבלונה על הלבד, ציירו סביבה וגזרו. עט כדורי יעבוד הכי טוב על לבד.





הדביקו חתיכת סרט אחת בעומק של כ5 ס"מ לתוך חתיכת הלבד בדבק בד. חזרו על הפעולה בשביל הצד השני.


שימו מעט דבק מתחת כל פרח, והצמידו אותו בחוזקה אל הלבד. שמתי גם מעט דבק בין הפרחים כדי לייצב עוד את השרשרת. קשרו סרט בצד כלשהו או קשרו אותם אחד עם השני כדי שהשרשרת תשכב ישרה וסיימתם. [בסדר, במקור היא כתבה בסוף "טה דה!". גם השמטתי כמה סימני קריאה מהתרגום. תתבעו אותי.]


המאחורה


עד כאן פוסט נשי, חגיגי, וארוך-מדי זה.

בריאות רבה לכולם ולכולן,
התפרנית

18 תגובות:

  1. הוורס.... ראיתי את זה גם אבל לא הצלחתי ליישם...

    יצא מדהים..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! אם יש לך שאלות - המייל שלי זמין גם בשבילן.

      מחק
  2. תגובה מתחנפת: אם אני אכתוב לך במייל שאת אישה מיוחדת בעיני אני אקבל את השרשרת? :) :)

    השבמחק
  3. אני יכולה להשבע לך שהתמונה השלישית (המכונת תפירה), בחיי שחשבתי שזה מקרר עטוף בפס של בד שחור, עם מחטי מפלצת תקועים לאורך הבד...
    אחח, היצירתיות :)


    ואני מאוהבת ביצירות שלך :)

    השבמחק
  4. מהמם! עושה לי חשק עכשיו להכין לי שרשרת יפה.. רק שאין לי גולות ובדים בבית...
    ושאלה- למי שאין מכונת תפירה בבית- אפשר גם לתפור את זה ביד?

    תודה וערב טוב!

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר בהחלט, זה לא הרבה תפירה.

      בהצלחה!

      מחק
  5. לא הצלחתי להבין איך אני הופכת את בד הטריקו אחרי שתפרנו אותו?

    השבמחק
  6. מקסים!!!!גם היצירות וגם הכתיבה......

    השבמחק
  7. רגע, מתי ההגרלה??

    השבמחק
  8. מהמם!!
    חייבת לציין שאהבתי את הטעם שלך בשילובי הצבעים..
    ועכשיו- את השרשרת עם הגולות, עשית דווקא מבד נמתח, או שאפשר גם מ100% כותנה? יש לי כמה בדים מהממים שהזמנתי מETSY, ויתאימו בול לפרוייקט בנ"ל..

    השבמחק
    תשובות
    1. אחת (השחורה) היא מבד נמתח, והאחרות שהכנתי הן מבד 100% כותנה, לא מתיח בכלל.

      תשלחי תמונות אם את מכינה משהו, אני אשמח לראות!

      מחק
  9. היי- שדרוג שלי:
    הכנתי שרשרת בסיס שחורה ותפרתי לה סוגרים בשני הצדדים. חיברתי את החלק השני של הסוגרים לשלל סרטים, חלקם עם פרחים בנקודת החיבור וככה יש לי כמה שרשאות שאני רוצה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ולא תשלחי תמונה??


      את שומעת את זה? זה הלב שלי נשבר.

      מחק
  10. תגידי, זה לא כבד? אני לא יודעת אם אני זוכרת נכון, אבל לדעתי לגולות יש משקל לא מבוטל.
    אני זוכרת איך היינו משחקים בשכונה ויוצרים כל מיני מסלולים.. איזה כיף זה היה, הילדים של היום מפסידים.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא כבד במיוחד. בוודאי לא יותר מכסף, ואני רואה בג.ר.א.ס דברים גדולים שבוודאי שוקלים יותר.

      מחק