יום רביעי, 30 במאי 2012

הטוב, הרע, והמכוער

הקיץ מתרגש עלינו, ידידיי, וכמו שחלקכם בוודאי זוכרים - אני מתעבת את הקיץ.
הדברים הכי איומים שקרו לי - קרו בקיץ. הטעויות הכי גדולות שעשיתי - בקיץ עשיתי אותן.

הקיץ נחשב, משום מה, לעונה מאוד רומנטית. אני לא מבינה את זה. אני לא מסוגלת לעסוק בשום פעילות רומנטית בקיץ. חם לי להתחבק, חם לי ללכת יד-ביד, חם לי לטייל, חם לי להביט לתוך עיני אהובי בערגה... חם!

לפני כמה זמן מצאתי תפאורה רומנטית שמתאימה, לעזאזל איתה, דווקא לערבי קיץ. אלוהים שיעזור, היא אפילו לגמרי מיחזורית. אפילו אפשר להשתמש בה בעיצוב חופה או מרכזי שולחן! כל כך יפה, כל כך אני... כל כך אתם!

"זה לא הזמן להתפנק", חשבתי, "יש לי שליחות".


ככה נראית התמונה שפיתתה אותי:

Design Fetish
מובן שכאן הבקבוקים מעטרים מדרגות, אבל לי אין מדרגות בבית (יש בחוץ. תמונות בהמשך), ובכלל - אני לא בדרך לעצב אירוע, אני יותר בראש של אבטיח בטיילת ליד הבית, שאז כמובן הבקבוק הרבה יותר יעיל - הוא מגן על הלהבה שלא תכבה, חוץ מלהיות מאוד יפה.

Napa Style
או, זה יותר טוב. שימוש ביתי, נראה ישים מאוד... מגניב.



אתם מכירים את הסצינה הלעוסה הזו בה מתחילה קטטה בפאב, כמה אגרופים מתעופפים באוויר, ואז קם גבר אחד, מזוקן ומקועקע, בדר"כ, לבוש ווסט ג'ינס ובנדנה (!), תופס את בקבוק הבירה שלו בשיא הנונשלנט ומטיח אותו בקצה הדלפק? הבקבוק נשבר תמיד בניסיון הראשון, והבנאדם עדיין אוחז במרבית הבקבוק?.. הוא לא ייפגע משום רסיס אף פעם, כמובן, ותוך שתי שניות הוא ישים סוף לבלאגן.


איי. השקרים שהוליווד מאכילה אותנו.


לשבור בקבוק זכוכית זה לא כזה קל. זאת אומרת, אלא אם כן יש לכם אצטון בסביבה.


[המוזיקה היא לא בדיוק בקבוק היין שלי, אז אני מניחה שתשמחו לדעת שאין דיבורים בוידאו הזה, ואתם בהחלט יכולים להשתיק אותו.]

אסביר מה קורה בוידאו: הבחורה מסובבת חוט כותנה עבה (אני ניסיתי גם צמר אנגורה - עבד) סביב הבקבוק שלה 5 או 6 פעמים, קושרת, חותכת את יתרת החוט, מסירה את החוט, מספיגה אותו באצטון, מלבישה אותו על הבקבוק מחדש, בנקודה בה היא רוצה שהבקבוק ייחתך, ומדליקה את החוט. היא מסובבת את הבקבוק עד שהאש דועכת כמעט עד הסוף, ואז טובלת את הבקבוק בכיור מלא מים קרים.

לי אין אצטון בבית (כי אין לי ציפורניים בבית), אבל זה חומר זול וזמין מאוד, אז קניתי אחד לראשונה בחיי, והתחלתי בניסויים.

קודם כל - בואו נעבור על כמה כללי בטיחות:
1. אחרי שמספיגים את החוט באצטון, יש לכם קצת אצטון על היד. פשוט תכניסו לרגע את היד למים והוציאו אותה. אני לא חשבתי על זה (בניסיון הראשון), ויד שמאל שלי עלתה באש לאיזה שתי שניות. אולי זה כי לא חיכיתי די זמן בין ריקון פעיל של בקבוק היין מתכולתו לבין עריכת ניסויים עם חומרים דליקים. ייתכן.
2. תמיד הקפידו לחתוך את יתרת החוט. אתם לא רוצים חוט בוער איפה שלא צריך אותו.
3. מומלץ לעבוד במטבח או בחדר האמבטיה, או בחוץ, ליד צינור מים או דלי מים ודלי חול.

בוידאו תראו שלבחורה הצליח בנסיון הראשון - זה לא באמת עובד ככה. או לפחות - לי זה לא עבד ככה, ופתחתי פה כמה בקבוקים בכמה ימים של ניסויים. פשוט חוזרים על הפעולה כמה פעמים, ומשתדלים להחזיר חוט ספוג אצטון לאותו מקום שכבר חיממתם.

הבחורה בוידאו מסובבת את הבקבוק על הצד - לי יצא חתך נקי בהרבה כשהחזקתי את הבקבוק הפוך, כך שהלהבה חיממה רק את החלק שבמילא רציתי שיירד, ושום איזור אחר בבקבוק לא התחמם ונסדק. ככה:











הנה סביבת העבודה שלי (וכל מה שתצטרכו בשביל הפרוייקט הזה, חוץ מנייר זכוכית, שנעדר מהצילומים):
בקבוקי זכוכית ריקים, קערה עם מי קרח (המים מהמקרר ונוספו עליהם קוביות קרח), מצית, מספריים, חוט ואצטון.
האש דועכת,
אני מכניסה את החלק התחתון של הבקבוק לקערה (בפעם השלישית, כן?), שומעת שניה וחצי של "קחחקקחחים", ותחתית הבקבוק מתנתקת:

הידד!
אל תטעו, לא כל הנסיונות שלי היו מוצלחים:
הטוב
הרע
והמכוער

בכל מקרה, אחרי שהגעתם לתוצאה מספקת, יש לשייף את שפת הבקבוק עם נייר זכוכית (דף בגודל A4 עלה לי קצת פחות מ3 ש"ח) בזהירות רבה, ולצאת לנסות את היצירה שלכם!

עם פלאש
מצב לילה
רציתי לשוטט ולמצוא נר יפה, אבל היה לי חם
אז הדבקתי (עם השעווה שלהם) שלושה נרות חנוכה למכסה של קופסת קיסמי שיניים ויאללה.

מה אתם אומרים? בא לכם לצאת לפיקניק לילי בתאורה סופר-רומנטית? כי אתם יודעים שהאלטרנטיבה היחידה היא לברוח לקיץ באירופה, וזה עולה קצת יותר מלנסות לשדרג את הקיץ כאן.

גם אם פיקניק רומנטי לא מעניין אתכם במיוחד, אולי תשמחו ללמוד את הטכניקה בשביל עבודות תאורה ביתיות, נגיד, כמו אחת מאלה:
Oregon Live
Pottery Barn


כך או כך, שיהיו לילות קיץ נעימים,

התפרנית 

11 תגובות:

  1. איזה מהמם!
    אני גם רוצה.

    השבמחק
    תשובות
    1. רוני, אפשר להזמין אותך לפיקניק רומנטי?

      מחק
  2. אז עכשיו צריך לאסוף לך בקבוקי זכוכית?...
    יצא מהמם!
    איזה כיף זה חברה מוכשרת :)
    יעל.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אני כזאת מטריחה.. :)

      האמת היא שאני מאוד מאוד רוצה לעשות נברשת מכאלה, אבל איפה אני אשים דבר כזה?! אולי יום אחד.

      מחק
  3. מרביק, דה בסט פוסט אבר!
    נהנתי ממש!
    מתה עלייך

    סתיו.
    (סורי על המאותגרות... אני לא מצליחה להבין איך להגיב שהשם שלי יופיע)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה שהוא מצא חן בעינייך!

      כנ"ל. :)

      מחק
  4. הרעיון אדיר! והניסוח קורע מצחוק!
    אני חייבת לנסות... למרות שעם המזל שלי, צריך שיהיה עוד מבוגר לידי.
    תודה רבה! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך!

      ואם זה מעודד אותך - גם אני החזקתי מבוגר בסביבה. :)

      מחק
  5. איזה בלוג מדליק! היום נחשפתי אליו לראשונה ואני הולכת לעשות הכל!! ניסיתי עכשיו עם בקבוק יין ויצא לי מעולה בפעם הראשונה! כבוד..
    בפוסט אחר שלך ראיתי שהתלהבת מריבועי קנבס זולים ני רוצה להמליץ לך על חנות ממש ממש זולה שיש בה גם חומרי יצירה וגם עוד מלא שטויות זה נקרא 'בזאר מיטל' וזה נמצא בגבעת שאול בירושלים (ליד הדואר) יש להם מגוון חומרי יצירה ממש ממש זולים, אחלה חנות. אני לא זוכרת מה היו מחירי הקנבס שם אני הולכת לשם היום ואברר, אעדכן

    השבמחק
  6. אבל מתי יהיה כבר עוד פוסט?! |מחכה בקוצר רוח|

    השבמחק