יום חמישי, 7 במרץ 2013

יום האישה הבינלאומי 2013!

(ולחשוב שאת ימי ההולדת שלי אני לא חוגגת בבלוג...)

למה אני אוהבת את היום הזה כל כך?

כי הוא מסמל תקווה בעיניי.

כמו בכל אירוע שקורה פעם בשנה, כל שנה, זה יום של הרהורים. של חשבון נפש, אפילו, יש שיגידו.
ביום הזה אני מסתכלת על השנה החולפת, בודקת במה ואיפה התקדמנו, ואני שמחה ומצפה לראות מה יקרה הלאה.

לא קל להיות פמיניסטית היום. אני יודעת שמעולם לא היה קל להיות פמיניסטית, אבל תחושתי היא שהתואר הפך לשם גנאי. כמו "סמולן" או כמו "יפה נפש". חצי מהזמן אני מוצאת את עצמי רק מסבירה מה זה אומר להיות פמיניסטית. אני נדרשת להבהיר שזה לא קשור כלל לגילוח רגליים או נטייה מינית, שפמיניסטית איננה שונאת גברים, ושיש לנו דברים חשובים בהרבה להתעסק בהם.

אבל אולי הדבר שהכי מעצבן אותי סביב זה הוא נשים שאומרות על עצמן שאינן פמיניסטיות, בטון שהיה יכול להתלוות לטאטוא ג'וק מהבגד שלהן. "אני?! אני בכלל לא פמיניסטית!" כאילו זה היה עלבון, או כאילו שצריך להבהיר, בכניסתך לדיון כלשהו, שאת שפויה, שיש טעם לדבר אתך. את, הרי, אינך פמיניסטית.
ובכן, כל אותן נשים מתבקשות להפקיד אצלי את רשיונות הנהיגה שלהן, את התארים האקדמיים, ואת כרטיס העובד שלהן, לא יאוחר מיום ראשון.

מתישהו בשבועיים האחרונים צפיתי בסרט "לינקולן" (שברור שהיה צריך לקחת את האוסקר על הסרט הטוב ביותר, ולא ברור איך הפסיד ל"ארגו" היבשושי והקלישאתי). מה שקורה בסרט, בגדול, הוא שלינקולן מנסה להעביר את התוספת לחוקה שתאסור העבדת שחורים. מובן שיש מתנגדים רבים לרעיון, ובסצנה מצוינת אחד מהם קם ומזדעק "ביטול העבדות?! מה יהיה הצעד הבא? ניתן להם להצביע?! למה לא באמת?? אולי גם תרצו אחר כך שלנשים תהיה זכות הצבעה??" ואפשר ממש לשמוע את הנשימה נעתקת מפי כל הנוכחים באולם. איזה רעיון מופרע, שנשים יצביעו. רעיון מופרע יותר מהאפשרות שאנשים שהם כרגע עבדים, משוללי כל זכויות, אינם יודעים קרוא וכתוב ואינם מורשים לרכב על סוס, יקבלו את זכות ההצבעה.

פמיניסטיות עשו הרבה מאז, והרבה עוד ייעשה, אבל כאמור, ביום האישה אני מתרכזת במה שכבר יש. את כל העבודה שנותרה לעשות אני משאירה ל364 הימים האחרים.

השנה רציתי לתת לעצמי מתנה ליום האישה בדמות משחק בפייסבוק. העליתי את הסטטוס "שלוש נשים ליום האישה 2013" וביקשתי מכל מי שרוצה הזדמנות לזכות באחד התיקים שמודבקים פה בהמשך הפוסט, לכתוב על שלוש נשים שכולם יכולים ליהנות מתרומתן לעולם בצורה ישירה. חשבתי שתוך כמה שעות אני כבר אאזין למיקס מטורף של די.ג'יי.ית מקופנהגן, כשאני בדרכי למסעדה של שפית שלא שמעתי עליה, בשביל לקרוא שם ספר של מישהי שרק קומץ קטן ואיכותי מכיר, מעל צלחת של משהו ממש טוב, אבל אני לא בטוחה שכל המשתתפים הבינו לגמרי מה אני רוצה. על כל פנים, חלק מהתגובות כן התאימו למה שחיפשתי, וכבר נחשפתי לעבודות של צלמות, למאמרים של מתמטיקאית שלא הבנתי מהם מילה (ונהניתי מכל רגע), ולעמודי פייסבוק מפלילים של קונדיטוריות פרועות. יאם יאם.
אני מפצירה בכם להיכנס ולהשתתף במשחק ובהגרלה.
כל מה שצריך לעשות זה:
1. "לייק" לעמוד.
2. נעוץ בראש העמוד תמצאו את הפוסט "שלוש נשים ליום האישה 2013". אחרי שכ"כ הסתבכו עם זה בפייסבוק, מצאתי איך לפשט את ההנחייה: אם היא עשתה משהו שאני יכולה לראות (או לקרוא), לשמוע, לטעום, להריח או למשש - זה מתאים לכללי המשחק. כתבו לי על שלוש כאלה. ***אין לחזור על דברים שכבר נכתבו שם.***
3. שתפו משהו מהבלוג. איזה פוסט שמצא חן בעיניכם. 'שיתוף' הפכה למילה שמשתמשים בה רק בפייסבוק, אז אני רק מבהירה שלא בהכרח: שתפו איפה שבא לכם. כל פורום, כל קהילה, וירטואלית או פיזית. ואם אתם חברים נחמדים, אז כשאתם כבר משתפים פוסט, זרקו מילה על זה שיש אחלה הגרלה עכשיו בעמוד הפייסבוק.

הצעתי לאנשים לשלוח לי תיעוד של השיתוף שלהם במייל. אני מבינה שחלקנו לא יודעים לעשות צילום מסך, או שרשימת המשימות כבר ארוכה להם מדי, אז אתם לא חייבים. אני אשמח לראות לאן הפוסטים שלי מגיעים, אבל אתם לא חייבים, אני מאמינה לכם אם אתם אומרים ששיתפתם.

אם אין לכם פייסבוק... ובכן, זה חבל. אני מצטערת, אבל לא נוכל לקיים את המשחק בשני מוקדים שונים. אולי שווה לפתוח פייסבוק בשביל זה (ועוד מיליון דברים אחרים)?

והנה התיקים שיוגרלו בין משתתפי המשחק:


"תיק שליח". תיק צד, רצועה מתכווננת:









תיק פיבי (אני לא יודעת למה הגזרה הזו נקראת כך):

התמונה לא הפוכה, ניסיתי לצלם לתוך התיק. נו, אתם מכירים את יכולת הצילום שלי לא מהיום.



תודה לסיוון

ותיק שאני לא יודעת אם יש לו שם, אבל יש לו קפלים נהדרים, שסעים מתוקים בצדדים והדפסים משמחים במיוחד:







אמא קצרה, חולצה ארוכה, פרופורציות-תמונה משונות :)

שעות נאבקתי לצלם את הבטנה עד שהגיתי את הרעיון המהפכני. זאת אומרת, להפוך. ואז לצלם.

זהו. אם מישהו רוצה הדרכה לאיך לתפור את אחד התיקים האלה (או כל דבר אחר שאני יכולה לעזור בו), פנו אליי - hatafranit@gmail.com

יומאישה בינלאומי שמח ו364 ימים של צמיחה אחריו,

התפרנית

3 תגובות:

  1. התיקים מקסימים. מאיפה הבד של הבובת דיגום (בתיק שליח)?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך!

      הבד הזה (וכמה מהאחרים) נקנה בחנות קטנה ומתוקה בשם "פיסות". הם עושים משלוחים בדואר. חפשי אותם בגוגל.

      מחק
  2. איזה חמודה את יא אללה היה כיף לקרוא נבוא שוב

    השבמחק