יום ראשון, 24 במרץ 2013

עושים סדר

[סליחה שלקח לפוסט הזה כ"כ הרבה זמן להגיע, כותבת הבלוג שקעה בדכאון קל. טוב, לא כזה קל. לא חשוב. מה אתם נלחצים? זה דכאון, לא הרפס. למיטב ידיעתי, זה לא מידבק. לענייננו -]


רגע, סיכומיישן של מה שהיה לנו בשבועות האחרונים.

מתברר שלתחזק בלוג ועמוד פייסבוק יחד זה נורא מסובך, וכאילו זה לא מספיק, החל מראש חודש אייר אני גם צריכה למלא איזה חלל במגזין הנשים "הלל". אל תבינו לא נכון, אני שמחה על כל הפעילות, אבל הפרעות הקשב וההיפראקטיביות שלי חוגגות.

בכל מקרה, כבר סיפרתי לכם מי הזוכים בפרס על שיתוף משלוח המנות שלהם בעמוד הפייסבוק, וזה מה שנשלח אליהם בדואר:

קאפקייק מגנטי קטן, תפור ביד, מאה אחוז טבעוני, כשל"פ ער"פ, ללא חשש גלוטן, קטניות או לפתית.
ממוגנט למקרר

והזוכות בהגרלת התיקים ליום האישה פורסמו בוידאו הזה. תתחדשו ותהנו.


ונעבור לאייטם הדוחק הבא:


שואלים אותי הרבה האם יש דרך לבנות כללים קבועים לעיצוב, המותאמים לאנשים שחשים שאין להם כלל גישה לאסתטיקה. כמו מתכון, עם שלבים ברורים ולא משתנים. ובכן, שאלתי כמה חברים וחברות שמעידים על עצמם שאפילו להתאים צבעים הם לא יודעים, איך הם מסתדרים עם התחום, ועל בסיס התשובות שלהם בניתי איזו מערכת. הכללים משתנים מאוד מתחום לתחום (זאת אומרת – אפשר לעצב חדר בשיטת העתק-הדבק מקטלוג של איקאה בלי להסתכן יותר מדי. לעומת זאת, לקנות תלבושות שלמות בדיוק לפי איך שהן מופיעות בקטלוג זה לא תמיד רעיון טוב.) ולכן אני בוחרת להתמקד באחד שמתאים לימינו במיוחד והכי קרוב לתחום העיסוק שלי – עיצוב שולחן.

נסכם שעל השולחן יהיו: מפה, ראנר, סט צלחות, סכו"ם, כוסות, מפיות, ופרחים. שמרו על עיצוב בסיסי למדי ולא מסובך.
[***אני די מתנגדת לחובקי מפיות, מכמה סיבות: בדר"כ הם המרכיב היקר ביותר, מפני שהם נמכרים ביחידות או בסטים קטנים ומותאמים בגודלם ועמידותם למפיות בד עבות שאתם בכלל לא מחזיקים בבית, כאמור - הם מגושמים, הם מגבילים מאוד את שאר העיצוב (בכלל, כל מרכיב נוסף שתזרקו פנימה יקשה עליכם את משימת העיצוב כולה), ולבסוף - הם מסתירים את המפית. אם כבר השקעתם וקניתם מפיות יפות, השתמשו בהן כדי להוסיף עניין לשולחן והציגו אותן בצורה פרושה, כמו על הצלחת או בתוך כוסות.]

מצאו את הרכיב הדומיננטי (מבחינת צבע ו/או הדפס) בשולחן שלכם. לדוגמה: צלחות בעלות הדפס מפורט, או מפת חג קבועה שאיננה בצבע אחיד (יחולו עליה אותם כללים כמו על צלחת או מפית). סביב המרכיב הדומיננטי, נבנה את שאר העיצוב.
אם אין מרכיב דומיננטי (לדוגמה: הכלים לבנים וכך גם המפה או לחילופין – בא לכם להשקיע ולקנות דברים חדשים ואתם מנסים להחליט מה), צרו אותו כעת. עליכם לקנות רק מרכיב אחד כזה – צלחות צבעוניות במיוחד או, אם יש לכם צלחות – מפיות נייר בעלות הדפס שמוצא חן בעיניכם. למה מתחילים את העיצוב מצלחת או מפית? ובכן, מפני שזה מוריד מכם את הצורך להגות סכמת צבעים, ואם מישהו כבר חשב על שילוב הצבעים הזה, הייתי מסתמכת על זה. (בשביל עיצוב שולחן!)

נשתמש בצלחת הזו כדוגמא:

בצלחת הזו יש שילוב של כמה צבעים – לבן, סגול, אדום, תכלת, אפור וכתום. העיצוב כולו יישען עליה. מפת השולחן תהיה בצבע המרכזי – לבן (וחלק!). על המפה הלבנה, יהיה ראנר (לא חשוב באיזו צורה – מעויין במרכז המפה, או פס צר וארוך וכו') בצבע השני בנוכחותו. הראנר יכול להיות עם דוגמה מסויימת, רק לא כזו שמוסיפה לשולחן צבע חדש, נוסף על אלה הנמצאים בצלחת או במפית. במקרה זה – כל הצבעים חוץ מלבן חולקים את המקום השני. בחרו אחד מהם. אם הצלחת היא הרכיב הדומיננטי, קנו ראנר ומפיות באותו צבע. סכו"ם וכוסות – אין הרבה מה להתלבט – במרבית הבתים מחזיקים כוסות זכוכית שקופות וסכו"ם כסוף.
אם המפיות הן לא המרכיב הדומיננטי, קנו מפיות בצבע המרכזי של הראנר. 

ז"א, הראנר והמפיות יכולים להיראות ככה, למשל:
לפרחים – בחרו איזה מהצבעים אתם רוצים להדגיש – עד שלושה, לא יותר, כשאחד מהם חייב להיות הצבע שכבר הדגשתם בעזרת הראנר והמפיות. מכיוון שאין כ"כ פרחים אפורים או כחולים, שני אלה יורדים מהאפשרויות. תישארו עם סגול, כתום, צהוב ואדום. כל שילוב של שניים או שלושה מהם ייראה טוב ביחד. לגבי סוג הפרח – אם אתם לא בטוחים מה הולך עם מה, היצמדו לסוג אחד: נוריות בכמה צבעים, גרברות או ורדים בכמה צבעים וכד'.
הכניסו את הרכיב הדומיננטי למקומו הנכון במשוואה וזה הכל.

מה אם הצלחות חלקות, אך בצבע לא נייטראלי? - קנו מפיות מפורטות, בהן יש את צבע הצלחות, וצבעים נוספים, והתייחסו אל המפית כרכיב הדומיננטי. צבע המפה יכול להיות לבן במקרה זה, והראנר בצבע הצלחות, או מפה בצבע הצלחות וראנר בצבע אחר שקיים במפית, או מפה בצבע שאינו צבע הצלחת, אך קיים במפית, וללא ראנר או עם ראנר נייטרלי לחלוטין כמו צבע לבן או משהו מעץ. פיו, זה האחד המסובך.

אם הצלחות לבנות והמפיות דומיננטיות, כאמור - המפה תהיה בצבע העיקרי בצלחת - לבנה, והצבע המרכזי במפית יהיה הצבע המרכזי בראנר ובפרחים, בשילוב עוד שני צבעים.
***אם המפה נורא מעניינת והצלחות לבנות, ותרו על ראנר! המפיות צריכות להיות חלקות (או כמעט לגמרי), בצבע שקיים במפה, פרחים כנ"ל.

אם אתם מסתדרים היטב עם פרחים, דווקא, אתם יכולים לתת להם להיות המרכז ולהשאיר כמעט (למעט המפיות) את כל השאר בלבן ובצבעים טבעיים (עץ):

טוב, זה היה איזשהו ניסיון.

אני מקווה שמשהו ממנו מובן.

אם אתם מסתבכים (וגם אם לא), תמיד אפשר לרמות וללכת על שני צבעים בלבד, כמו שאני עשיתי. אני עבדתי עם לבן וזהב, בשביל לנסות ממש בכוח לכפות על עצמי אווירת חג. צבעי פריחה ואביב פשוט לא עשו את העבודה. (אם כי בינתיים גם הלבן והזהב האולטרה-חגיגיים לא, אבל אני נותנת להם עד מחר בערב).
פרחים יהיו לי רק מחר. אם לא יהרגו אותי לפני מחר. ערב פסח משום מה מכניס את כולם ללחץ אטומי.
אני מאמינה שאספיק להעלות את תמונת השולחן המוכן שלנו לעמוד הפייסבוק לפני כניסת החג. אם עוד לא מצאתם וחיבבתם את העמוד בפייסבוק, אני באמת לא מבינה למה. למה, למה לא?


אהמ. כן.

חג שמח, חברים.

התפרנית

2 comments:

  1. תשובות
    1. איזו פרסומת חסרת בושה...


      [אני לא מוחקת כי אני מוקירה את כל קוראיי, גם הטרולים.]

      מחק