יום שני, 17 ביוני 2013

חיי מדף

שלום, חביביי.


שבוע הספר שמח! או יותר - חודש הספר, טכנית, מבחינת מבצעים. אז אני לא בדיוק מאחרת ביומיים.

ובכן, אני נהניתי ביותר. קניתי כמה ספרים חדשים (הייתי קונה יותר, אבל פה תפרנים, כן?), פגשתי חובבי ספר מלבבים, וניצלתי את המאורע לבילוי משפחתי כולל (כשב"כולל" אני מתכוונת - אנשים שיש להם קשר דם אליי, ורוני אחת, שאיתה רק בטעות אני לא חולקת גנים).

כשחזרתי הביתה, ביליתי עוד שעתיים בסידור הספריה שלי מחדש. היא תמיד מלאה עד אפס מקום, וכל ספר חדש מאתגר את התפיסה המרחבית שלי ואת הסכם הסטטוס קוו ביני לבין הדיירת השנייה בבית. להלן: אמא. :)


בגלל שאני עובדת במשרה מלאה עכשיו (מה?? איך לא סיפרת?? אלה חדשות חדשות ממש.), יש לי מעט מאוד זמן ליצור בפועל (אתם יודעים שמשרה מלאה בימינו היא 43 שעות עבודה?), אבל כן יש לי קצת זמן פה ושם, כשאני מעולפת מיום עבודה ארוך ומהתעמלות בוקר (יימח שמי וזכרי על ההחלטה הזו), לחפש דברים מופלאים באינטרנט המופלא, ולפנטז על היום בו יהיה לי בית קטן וחבוט משלי, עם מרזב דולף ו-12 חתולים, ושלל מדפי ספרים סופר מגניבים.

בינתיים, למקרה שלמישהו מכם יש זמן ליצור בפועל, אני אחלוק איתכם מממצאיי השיקיים.

[למרבה המזל, התמונות די מדברות בעד עצמן, אז לא תצטרכו לקרוא טקסט אינסופי של הנחיות טרחניות. אם בכל זאת יש לכם שאלות, אתם יודעים איפה למצוא אותי, נכון? אם לוקח לי זמן רב לענות, אנא, סלחו לי. אני עובדת נורא נורא קשה, אבל משתדלת לענות לכולם, בסוף. - hatafranit@gmail.com]



כל מה שאתם צריכים בשביל המדף הנעלם המגניב הזה זה ספר שלא היה צריך לצאת לאור מלכתחילה (אם אתם צריכים המלצות, כפרה עליכם, רק תשאלו).

זה כבר כולל ציור קיר (או מדבקת קיר!), אבל זה כה מגניב. (המדפים תלויים על הענפים המצויירים. מצאתי רק תמונה קצת מטושטשת).

זה מאוד מצער, אבל אין לי מושג איך קוראים לכלי העבודה החלוד והוינטג'י הזה.


אוקיי, זה קנה אותי לגמרי. צינורות!


פשוט מפרקים משטח עץ ומרכיבים אותו אחרת. יותר פשוט משל איקאה.


אז זה סולם עץ מהמם, שהבריגו אל השלבים שלו פיסות עץ. מה שמבאס אותי בו זה שאני מעולם לא ראיתי סולם מוטל ברחוב (לא כזה שיכולתי לקחת בלי שירדפו אחריי, על כל פנים.), ואני בטוחה שהמחיר המקורי של סולם כזה יהיה גבוה למדי.

זה, לעומת זאת - היסטרי. אלה קביים ממש ישנים שהבריגו מדפים לבנים לתוך נקודות לאורכם. זה כמובן מבנה יציב לגמרי.

ואת זה העליתי בשביל להוציא לעצמי את העיניים. יום אחד יהיה לי מסור חשמלי. אני אקנה עץ זול וארכיב ריבועים פשוטים ואסדר אותם בדוגמא גיאומטרית פרועה על הקיר. או שאני אמשיך להשתרע על הדשא ולקרוא בלי שתהיה לי ספרייה אדירה. מי יודע.

אז זו הסקירה הצבעונית והשיקית שלנו להיום!

אני מ ת ה לדעת אילו ספרים אתם קניתם בשבוע הספר, למה דווקא אותם, מה אתם מתכננים לקנות עד סוף החודש, או למה אתם נמנעים מלקנות ספרים בכלל! שתפו את כולנו בעמוד הפייסבוק, אולי? זו ההזדמנות שלכם לנפנף בכמה שאתם מתוחכמים! אני מבטיחה להיכשל בכל ניסיונותיי להיות לא-שיפוטית-בכלל.

חודש ספר שמח, חברים. לכו תתחדשו באחד.


עד הפעם הבאה...

התפרנית

12 תגובות:

  1. כתבו עלי בעיתון הרבה דברים ואני אפילו לא ידעתי שאני כזאת!

    יו, היה לי כיף.

    לדבר הוינטג'י קוראים מכבש, והוא כובש. והפרח הזה מהמם, אבל הוא לא מספיק חנוני בשבילי.

    השבמחק
  2. ואם אני אגיד לך שלא קניתי כ-ל-ו-ם בשבוע הספר?... עצוב, הא? אני פשוט הגעתי למסקנה שאת שבוע הספר אני מעבירה בקריאת המון ספרים ולא בקנייה של כאלה. תמיד בסוף אני מתבאסת מהם והספרים מעלים להם אבק...


    ממש אהבתי את הפוסט! כל האופציות מהממות ומנזילות ריר... פחות אהבתי את הקונסטרוקציה האחרונה. בלאגן בעיניים. אני חושבת שאם יהיה לך מסור חשמלי[ויהיה לך. ברור. כל אחד צריך מסור חשמלי הרי]תעשי ספסל, תתלי על הקיר ועליו תשימי ספרים. הכי יפה.

    השבמחק
    תשובות
    1. את תמיד יכולה לשאול ספרים ממני!

      מחק
  3. בטח שקניתי ספרים. לבן השנתיים שלי! טוב נו, וספר אחד בישול בשבילי.

    השבמחק
  4. שלום לתפרנית!

    אני עוקבת אחרי הבלוג ונהנית כל פעם שמתפרסמת איזו הברקה יצירתית..

    האם תוכלי לעזור לי להבין מה משמעות המילה BORAX בקישור הבא?

    התרגומונים לא ממש מסייעים בידי..

    הנה הקישור-
    http://www.livecrafteat.com/craft/homemade-flubber-for-kids/

    תודה רבה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הנה כאן, הסבר מלא - http://chemistry.about.com/od/moleculescompounds/f/What-Is-Borax.htm

      זה כימיקל שניתן למצוא, בין השאר, בתכשירים המיועדים להלבנת שיניים!

      מחק
  5. קוראים לה קליבות לדעתי אם אני לא טועה וזה משמש בנגרות וגם להכנת תבניות גבס לקרמיקה(כדי להחזיק את מסגרת העץ)

    השבמחק
  6. הי,
    אם אפשר, כמה הסברים על התמונה הראשונה
    איפה בעצם אפשר לקנות את הברזל הזה? למה הוא משמש בדרך כלל?
    ומה מונע מהכריכה האחורית בעצם 'לנשור' כלפי מטה אם שמים את הברזל מעליה?

    השבמחק
    תשובות
    1. בכל חנות פירזול, לדעתי. והוא משמש לתליית דברים, כמו ארונות או מדפים.

      כפי שניתן לראות, הכריכה האחורית מודבקת לחלק המתכתי.

      מחק