יום ראשון, 9 בפברואר 2014

עלה ירוק

התפרנית, למה את לא לומדת למבחן בפסיכולוגיה פיזיולוגית?

ובכן, כי אני צריכה לפרסם פוסט לט"ו בשבט. שהיה מזמן. אבל זה לא חשוב! זה עדיין רלוונטי, ובתקופת בחינות לא מתנצלים. אני כן רוצה להתנצל בפני הרצפה האומללה של החדר שלי, אבל לא ראיתי אותה כבר המון זמן. סטגדש.

בלי הקדמות נוספות, אם כך, הנה הטור שפורסם ב"הלל" לכבוד ר"ח שבט. שקט. עכשיו אני הולכת ללמוד. תהנו.

"אני זכיתי לגדול במושב קטן ויפה. המושב הזה היה נפלא מכל מיני בחינות, אבל אחד הדברים שהכי מצאו חן בעיניי היה החיבור הפשוט של האנשים החיים בו לטבע ולאדמה. זה לא מפתיע, המושב היה מושב חקלאי, הרי, הוא היה חלקה פורחת בלב שממה מדברית, וכמו תמיד כשמדברים נוסטלגיה – הזמנים היו אחרים. לא היה אינטרנט, היה חול וים ודשא, ועלי צפצפה שאפשר לקפל, להניח את השפתיים עליהם ולהשמיע קולות מצחיקים. את מרבית ילדותי ביליתי בחוץ, ודווקא שם נראה לי שלמדתי דברים שאני מיישמת היום, כמו התאמת צבעים ומרקמים, כמו חשיבה בצורות, וכמו, בעיקר, לעשות אמנות מדברים שפשוט נמצאים שם, שפשוט ישנם, בטבע.
החודש נחגוג את ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות. אני תמיד קצת מקנאה בבתים שעורכים בהם סדר ט"ו בשבט אמתי, רשמי ומושקע כזה, כי לי אף פעם אין כוח. אני נוטה לפרפקציוניזם מעצבן כשזה מגיע לתכנון אירועים ולכן, אם אין לי מספיק זמן לארגן הפקה מוגזמת, אני לא מתחילה כלל. למי מכם שכן עורכים סדר ט"ו בשבט, הכנתי הדרכה להכנת מפיות מיוחדות לשולחן הסדר. מובן שקישוטי עלים מתאימים להזדמנויות נוספות רבות, אבל נראה לי שלט"ו בשבט באופן מיוחד.

מה תצטרכו:
-מפיות בד, 100% כותנה (לא סאטן, כמו של אולמות אירועים, אלא בד סופג), לבנות
(אני השתמשתי בבד שיש לו "דוגמת" קמטים, כי השילוב נראה לי מעניין. אפשר בהחלט ללכת על בד חלק לגמרי)
-עלים עסיסיים (עלים בעלי מרקם "ספוגי" כמו זה של עלי מרווה, או כאלה שמתבררים כמלאי מיץ כשמועכים אותם באצבעות. כבר אומר מראש שעלי הדר לא מתאימים)
-סלוטייפ או מסקינגטייפ
-פטיש
-ערימת עיתונים

אופן ההכנה:
אחרי שבחרתם עלה, הניחו אותו על מפית הבד (אני ממליצה על אחת הפינות), כש"ורידי" העלה (בדר"כ ה"מאחורה" של העלה) נוגעים בחלק ה"נכון" של המפית (הצד היפה של הבד), אם יש הבדל בין הצדדים. קבעו את העלה במקומו בעזרת פסי סלוטייפ. הפכו את הבד על ערימת עיתונים (מומלץ שלא לעבוד על שולחן זכוכית, מן הסתם), והכו בפטיש על האזור בו נמצא העלה. ככל שתכו בפטיש, יתגלה לפניכם הדפס העלה שנמצא כעת בין העיתונים לבד. כשסחטתם החוצה את כל המיץ מהעלה, הסירו את העלה והסלוטייפ מהבד ותלו את המפית לייבוש. כשהמפית יבשה, גהצו את הדפס העלה משני הצדדים כדי לקבע אותו. תתחדשו!"

עלה טרי ואדמדם על ערימת עיתונים
מודבק היטב בסלוטייפ
וככה זה נראה אחרי כמה חבטות
ומהצד השני
זה מה שאמור להישאר מהעלה שלכם
רואים את האדום במרכז?
התמזג לגמרי לתוך הירוק

וככה זה נראה במגזין. תמיד יותר יפה!

שיחזור כבר החורף, לעזאזל,
התפרנית

3 תגובות:

  1. פיזיולוגית sucks!
    (מניסיון)

    השבמחק
  2. נחש מי... :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=6TM2QxqnJLQ

    השבמחק