יום שני, 10 במרץ 2014

פורים? שוב?! (פורים! שוב!!)

שלום, מתוקים! מה שלום כולם?


אתם יודעים מה משמח אותי? הגיע יום האישה הבינלאומי, וכשאנשים ראו שאני לא מתייחסת אליו, הם תהו אם אני מתה. זה אומר שאני מצליחה לשכנע אתכם בפמיניסטיותי למרות שאני מסדרת גבות. זה משמח. בכל מקרה - למרבה הצער, אני לא מתה. הסיבה לכך שלא התייחסתי ליום האישה היא שהייתי עסוקה בחגיגת נשיות של שבוע ומשהו באיטליה.
נסעתי עם שתי הנשים החביבות עליי בעולם (שאחרי שבוע ומשהו אינטנסיביים ביחד נותרו שתי הנשים החביבות עליי בעולם. תראו מה זה.) לחפש את הטירמיסו האולטימטיבי. או לפחות, זו הייתה המטרה שלי. ספויילר אלרט - לא מצאתי אותו. אפילו לא קרוב. ואני דורשת שמישהו יכין לי טירמיסו ראוי לשמו. בכל אופן, זו הייתה חוויה מדהימה, מרגשת, מחייה, מפעימה, יפהפייה ועוד כלמיני שמות תואר מחמיאים. שבנו ארצה ברביעי בערב שבוע שעבר (מישהו התבלבל במזוודות, לקח מהמסוע את זו של אמא שלי, נסע אתה הביתה ואנחנו נשארנו להתמודד עם הבירוקרטיה. עוד הספקתי לצחוק על מזלה הרע של אמא שלי לשתי שניות, עד שנזכרתי ששק הכביסה היה במזוודה שלה. מכירים את שלחי לי תחתונים וגופיות? אז ככה.), ומאז אני מנסה להתאפס על עצמי. על כל פנים, לפני שאני צוללת לנושא הבא, אפשר לשתף אתכם בכמה תמונות? (אחת מכל יעד מרכזי בטיול):

רומא
פירנצה
ונציה
אגם גארדה
מילאנו

אז זהו. אני נוחתת לאט לאט ובגלל שפורים עוד בערך דקה וחצי ואתם שולחים לי מיילים חמודים, התיישבתי לרכז עבורכם כמה רעיונות למשלוחי מנות. חוץ מהמידע החדש, אני שולחת אתכם להציץ גם בפוסט מפורים שעבר, אם עוד לא קראתם אותו, או שאתם זקוקים לתזכורת. יאללה.

Two Busy Brunettes מראות לנו איך להסיר כיתוב מאריזות פלסטיק בשביל מיחזור שלהם ככלים חלקים:

תצטרכו אריזת פלסטיק, אצטון ומגבת קטנה.
 הספיגו את המגבת באצטון,
 עטפו בה את הכלי והניחו לו לכמה דקות.
עם המגבת, התחילו להסיר את הכיתוב. אם הוא לא יורד בקלות, הספיגו את המגבת מחדש ועטפו בה את הכלי שוב.
 בבקשה. כלי חלק. תתפרעו.

אם אתם אוהבים לאפות (1. האם אפשר להיות חברה שלכם? ו-2.) תוכלו להכין כמה סוגי עוגיות שמצטלמות טוב ולהגיש אותן בקופסה מחולקת לתאים קטנים. כל מה שצריך זה כמה מדידות מדויקות וגזירת מחיצות, ויש לכם קופסת עוגיות מתוקה. אם תקנו סרט יפה ותניחו באקראי כמה חתיכות ממנו בקופסה, בכלל שיחקתם אותה.

מוכנים להתקף גאונות?
צלחת נייר פשוטה וסרט יפה:
גוזרים לפי הסימון בנקודות ורודות, מקפלים כמו שרואים בתמונה, ומסובבים חוט צמר או סרט יפה סביב האריזה.

אם בא לכם לאפות פאי, קנו שתי תבניות עגולות באותו הגודל, קשטו רק אחת מהן, ואתם מסודרים.

בהרבה חנויות לכלים חד פעמיים, ואפילו בסתם חנויות שיודעות לארוז יפה את התוצרת שלהן, אפשר להשיג שקיות נייר חומות. כל מה שצריך לעשות זה לגזור מרובע כלשהו במרכז השקית, למרוח דבק מבפנים, סביב שולי המרובע, ולהדביק שם מרובע מעט גדול יותר שנגזר משקף. מעבר לזה, קשטו כרצונכם. המשלוח שלכם יציץ מהחלון.

Aunt Peaches באה בהברקה מטורפת:

אוקיי, אז אתם רוצים לשלוח עוגיות או מאפים קטנים. שמרו את קופסאות הניילון הנצמד ונייר הכסף והשתמשו בהן! לא רק שזה אחלה מיחזור, זה גם פותר את כל בעיית האחסון מבחינת המקבל - העוגיות מגיעות באריזה שאפשר לסגור מחדש אחרי הפתיחה ולזרוק לארון כמו שהיא.
פשוט הסירו בזהירות את הלהב, קשטו את הקופסאות מבחוץ בצבעי אקריליק ומה שבא לכם בטוב בעין, רפדו את הקופסא מבפנים בנייר שעווה או מפיות גזורות לרצועות צרות, וסגרו את הקופסא עם איזה חוט מחומר טבעי.


במקום אחר באינטרנט ראיתי שזה גם יכול להיראות ככה ולהכיל מיני מאפינס:

The Secret Life of Samara מציעה לנקות היטב קופסת פרינגלס ולעטוף אותה מבחוץ בנייר מעניין:

פררו רושה ושמפניה (/בקבוק יין) והכל נראה כמו אננס גדול? לא הייתי מתנגדת.

משהו שראיתי ב Better Homes and Gardens:
פרלינים (?) ב12 מנג'טים דרים בקופסת ביצים.
אצל אותה סמרה זה נראה ככה:
 עוד מBHG:



הרעיון הוא למצוא בארץ (ולא ראיתי כאלה בשום מקום. אומת התפרנים, אם מישהו יודע על קיומו של דבר כזה כאן, אנא, שתפו את כולנו) תבניות אלומיניום עם מכסה שקוף, ולייפייף את האריזה. מובן שהתכולה עצמה צריכה להיות פוטוגנית. בתמונה העליונה השתמשו בסינר יפה כקישוט ולמטה במגבת מטבח וסרט קטן תואם.

וטיפ אחרון - אם הכנתם משהו נורא נעים לעין, אתם יכולים להרשות לעצמכם לעטוף אותו במינימליזם כמעט שחצני! לכן השנה אני ממליצה על אוכל סקסי. יחסוך לכם לשבור את הראש על עטיפה מהממת. נגיד כאן -
סופר כריסמסי. וגם אתם יכולים להכין משהו דומה, בלי כלי אפייה מגניבים וייעודיים. אלה תבניות פאי אישיות, חד פעמיות. אתם מכניסים את הבצק המרודד לתבנית כרגיל, ואז מניחים גולות איפה שאתם רוצים שהבצק שלכם יתקפל פנימה (בין הבצק לדופן התבנית). אחרי האפייה, היפטרו מהגולות, ארזו באופן שחושף את הגאונות שלכם ושלחו.


חביביי, זה הכל לפורים זה. נראה כמו סקירה מכובדת למדי.
אני מקווה שכולכם נתקפים יצירתיות וחשק בשניות אלה ממש!

{ואני יודעת שאין סתומים שקוראים את הבלוג הזה, אבל רק למקרה שאחד מהם מעד לכאן בטעות - אם שותים לא נוהגים. אפילו לא קצת.}

שיהיה פורים שמח, מתוק וצוהל,
התפרנית

[ובואו לחלוק עם כולם את משלוחי המנות שתתנו או תקבלו, שמנדריקים! ממש כאן, בעמוד הפייסבוק!]

10 תגובות:

  1. מקסים כתמיד! (אני הראשונה שמודה שקראתי?!?!)
    רוצה להכין ה כ ל !!! (אבל כנראה שאסתפק ברעיון אחד השנה והשאר יחכו..)
    אז תודה! וכל כך כיף שנהנית בארץ המגף!

    השבמחק
    תשובות
    1. :)

      זה הפורים הראשון שלכם בגלות, נכון? אני מקווה שיהיה מיוחד ונפלא.

      מחק
  2. לא הבנתי את הרעיון עם הגולות
    ונשמע מעניין
    תודה על ההשקעה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. למיטב ידיעתי, אין לי איך לצרף תמונות לתגובה שלי, אז הנה קישורים שיבהירו איך גולות משפיעות על צורת המאפה:

      http://www.nzgirl.co.nz/know/making-heart-shaped-cupcakes-couldnt-be-simpler/

      http://twodancingbuckeyes.com/tag/banana/

      http://pintester.com/2013/03/shamrock-cupcakes/

      בהצלחה!

      מחק
  3. יש תבניות אלומיניום עם מכסי פלסטיק שקופים ב"שגעון של שולחן" בבית הדפוס בירושלים. בדיוק הצטיידתי בכמות נכבדה של כאלה עבור משלוחי המנות, ועכשיו בזכותך יש לי גם רעיון לשדרג את המראה.
    פוסט מעורר השראה. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה, נגה!

      אני מתה על החנות המדוברת. למרבה הצער, כבר לא יוצא לי להגיע לאזור כל כך.

      בהצלחה עם משלוחי המנות! אני,כמובן, ממש אשמח לראות תמונות!

      מחק
  4. יפהפה :)
    שמרתי קרטון של מיץ, מה אפשר לעשות איתו?

    השבמחק
    תשובות
    1. מפלצות? http://belladia.typepad.com/.a/6a00d8341cc08553ef0133f53c7a97970b-pi

      סירה? http://kixcereal.com/kix-cereal-recycled-juice-box-boats/

      מכשיר קשר? http://www.education.com/activity/article/juice-box-police-radio/

      בית? http://joyfulmamasplace.blogspot.co.il/2010/10/papier-mache-houses.html#comment-form

      מפלצות אחרות? http://www.flickr.com/photos/marlies66/6850493781/in/photostream

      שובך? http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/22/ef/99/22ef99ea24201ed462c34aba7aa8d3cf.jpg

      פחות או יותר כל דבר בעולם אי פעם?

      :)

      מחק
  5. יש תבניות עם מכסים שקופים גם ברשת "ביג דיל"- יש להם חנויות בירושלים והסביבה

    השבמחק