יום שני, 21 בספטמבר 2015

סוכות: עידן אולטרון הכוח מתעורר שחר הצדק

לא יודעת מה להגיד להגנתי. אני כותבת על סוכות שוב. לא חשבתי שזה יקרה.
כתבתי על קישוטים לסוכה שנה שעברה וגם בשנה שלפניה, והשנה חשבתי שכבר לא יהיה לי מה לחדש אבל אז האינטרנט. זהו. האינטרנט.

תקשיבו, אני נרגשת. אני ממש מלאת חשק להכין קישוטים לסוכה. אני לא יודעת למה כל דבר שאני כותבת נשמע סרקסטי.
שנתחיל? (!)


כבר הבאתי כאן משהו דומה בעבר, אבל הטכניקה הזאת פשוטה בהרבה ועדיין מיחזורית. בבלוג Joyful Jewish עובדים עם:
-בקבוקי פלסטיק גדולים

-צלופן ירוק/אדום (או בד או נייר קרפ)
-פיסות לבד קטנות בירוק וחום
-סרט דק או חוט לתלייה
-חוט ומחט

חותכים קצוות של שני בקבוקים, כשהחתך באחד מהם גבוה בכס"מ. ככה הם נכנסים אחד לתוך השני ומתחברים בלי צורך בדבק.
חוררו את המרכז של אחד מהם והעבירו דרכו לולאת סרט. השתמשו בכפתור כמעצור. (משחילים את הסרט בחורי הכפתור וקושרים.)
גזרו עלים וענף מלבד. תוכלו לחבר אותם זה לזה בתפירה או בהדבקה, ובכל מקרה, חסכו לכם שלב וחברו אותם ישירות לסרט.
מלאו את התפוחים במשהו אדום או ירוק,
 וסיימתם.

כאן הכינו מין מובייל מדסקיות מתכת בגדלים שונים (להשיג בכל חנות לחומרי בניין. או שם פחות מפחיד. טמבוריה?). אני אתן לתמונות לעשות את רוב הדיבורים - דסקיות, צבעי אקריליק, ספוגים או מברשות או סתם טפיחות עם טישו, תולים על עצם כלשהו (גליל כמו בתמונות או חישוק עגול או איזו צורה שבא לכם) עם חוט דייגים או חוט מתכת וכו'. אם רוצים את הקישוט מאוד עמיד, אפשר לצפות את הדסקיות (אחרי שהצבע יבש) בדבק נוזלי שקוף מדולל במים ביחס של 1:1.







עכשיו חרוזים! שתי טכניקות. אחת היא המסה שלהם ואחת היא הטבעה שלהם בדבק. ממש. להטביע.

המסה:
השתמשו בתבניות מתכת. כותבת הבלוג אומרת שברגע שהחרוזים מתקררים לגמרי, העיגולים יוצאים בלי בעיה ובלי להשאיר כלום בתבנית. אפשר לעבוד עם תבניות שקעים ותבניות אחרות בשביל לקבל עיגולים בגדלים משתנים.

***חשוב***
היא המסה את החרוזים בתנור שלה בתוך הבית והוא נמלא אדים אולי-רעילים, לא יודעת, וריח איום של פלסטיק שרוף. אני בשום פנים ואופן לא ממליצה לעשות את זה. השתמשו במנגל בחוץ או, אם יש לכם, הוציאו טוסטר אובן למרפסת. אתם צריכים רק כמה דקות בשביל האפייה.


אפשר לקנות שקיות ענק של חרוזי פלסטיק שקופים (מבחינת רמת אטימות, לא צבע) כאלה בכל חנות של ציוד לגנים.
מסדרים אותם לפי צבעים או מפזרים רנדומלית בתבנית, בגובה שכבת חרוזים אחת.
ככה הם יוצאים מהתנור:
ואחרי קירור:

עכשיו נותר רק לחורר אותם (בפוסט המקורי השתמשו במקדחה) ולתלות. כמובייל או כיחידות. כדאי לתלות אותם על קיר הבד שדרכו נכנסת השמש, או בחלון הסוכה, אם יש כזה.




ככה זה נראה כשמשתמשים בחרוזים אטומים:

הטבעה בדבק:

משתמשים במכסה פלסטיק שלא מאוד חשוב לכם. שופכים דבק נוזלי שקוף למכסה (תקנו גלון בחנות ציוד לגנים. דבק מאבד בערך 80% מהנפח שלו אחרי ייבוש, תזכרו את זה) ומעל מסדרים אבני זכוכית או חרוזים או משהו אחר. מעל שופכים עוד דבק, בשביל איטום. מניחים לייבוש שלושה עד ארבעה ימים, מקלפים את המכסה, מחוררים (עם מחט אפילו) ותולים.

http://kidsactivitiesblog.com/16045/glass-gem-sun-catcher-craft




נראה שאני נורא בקטע של מוביילים השנה. בכל מקרה, את כל הדברים היפים האלה אפשר לתלות גם כקישוטי קיר וגם כקישוטי תקרה.
http://www.howweelearn.com/wild-child-wind-spinner/
חוזרים לדסקיות מתכת צבועות אקריליק, והנה הטוויסט - מחברים אליהן (כמו לדף, בלי דבק ושום התעסקות) סיכות משרדיות צבעוניות לקבלת הפרחים המתוקים האלה!



והנה שלוש גרסאות לרעיון דומה, בגדול.












(עוטפים אותו בנייר רגיל או נייר כסף ואז צובעים, מחוררים ותולים ממנו דברים, כמו בשתי הגרסאות הקודמות)



ונסגור את אגף החרוזים עם הדבר היפה הזה מבלוג שכתוב בשפה שאני לא קוראת. אבל זה בסדר, אתם רק צריכים חוט מתכת וחרוזים והתמונות מדברות בעד עצמן. אחרי סוכות, אפשר להעביר את הקישוט לתוך הבית.






ואני אחתום עם קישור סודי. לא מביאה לכאן תמונות. היכנסו לקישור רק אם בא לכם להתבאס שאין בארץ צנצנות כאלה, זולות וזמינות, שאפשר לעשות עם המכסים שלהן יצירות יפהפיות. אני לא נכנסת לקישור.


שנה הבאה אני אכתוב על משהו אחר לכבוד סוכות. נגיד איפור. או אוכל. או עציצים.


שנה טובה ומתוקה ושמחות לרוב,

התפרנית

4 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. כמו תמיד כיף לקרוא. ואחלה רעיונות! תודה

    השבמחק
  3. מקסים!!! תודה על הרעיונות:)

    השבמחק
  4. תודה על שלל הרעיונות הנהדרים! כיף לקרוא אותך. מחכה כבר לפוסט של סוכות הבא

    השבמחק